sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

For someone who likes tattoos, the most precious thing is bare skin.

Tatuointiaihe on yks sellanen vakio nykypäivänä niin blogien kun ihan muunkin keskustelun piirissä, joten ajattelin itekkin ottaa sen puheeks. Mussa tatuoinnit ei herätä niin suuria tunteita, kun esimerkiks mun vanhempien ikäluokassa. Ne kuuluu just niihin "alkukantanen tapa sotkee ittensä" ajattelijoihin. Jos kaupungilla tulee vastaan tatuoituja ihmisiä, ne saattaa usein kommentoida ja arvostella. Oonkin usein ihmetelly niiden vastarintaa; oikeesti miks?

Jokasella on oikeus päättää omasta kropastaan ja siitä, mitä sille tekee. Jos haluaa ottaa tatuoinnin, niin mulle se on ihan fine. Joillain mun kavereilla on tatuointi, enkä pidä niitä sen takia mitenkään erilaisina ihmisinä. Musta on rohkeeta ottaa se, jos siltä tuntuu. Muutenkin nykyään tatuoituja ihmisiä on lähes yhtä paljon kun tatuoimattomia. Se ei oo enään niin suuri juttu, kun juurikin vaikkapa mun vanhempien aikaan. Usein just ne tatuoidut ihmiset herättääkin enemmän huomiota verrattuna meihin muihin. Mä tykkään ihailla muiden tatuointeja, musta on kiva miettiä, et miksköhän toi ihminen on ottanu just ton tatuoinnin ja joissain tilanteissa näkee, kuinka joku tatuointi on just niin sen kantajansa näkönen kun olla ja voi. Tässä muutama mun suosikki weheartit.comista:


Ite en oo koskaan aikasemmin halunnu tatuointia, enkä vieläkään nää sitä ajankohtasena. Ei vaan oo mun juttu. Jos kuitenkin jossain vaiheessa alkaa houkutteleen sen ottaminen, uskon et päätyisin ottaan jonkun mulle merkityksellisen tekstin, niinkun kuvistakin varmaan voi jo päätellä. Ite en tatuoinneissa tykkää hirveen isoista ja värikkäistä kuvista. Yleensäkin mun mielestä tatuoinneissa on kyse siitä, että niillä on joku merkitys sille sen kantajalle. Mun kroppaan ei esimerkiks sais ikinä tatuoitua yllä olevan kollaasin tekstiä "all you need is love". Haluaisin jotain paljon omaperäsempää ja enemmän merkityksellistä. Ensinnäkin miettisin varmaan vuosia, ennen kun olisin täysin varma siitä, että mitä haluan muhun tatuoitavan ja minne. Näin äkkiseltään sopivilta paikoilta tuntuis ranteen sisäosa tai niska. Mutta tosiaan kuten jo aiemmin totesin, en usko tällähetkellä, että mä koskaan tulisin tatuointia ottamaan.

Mites on sielä päässä, tatuointi vai ei?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti