lauantai 15. lokakuuta 2011

Reading some books

En oo aikasemmin ollu kovin kiinnostunu lukemisesta. Ehkä syynä siihen on myös se, että mulla ei oikein aika oo riittäny siihen. Just ja just oon aina saanu luettua ne kirjat mitkä koulusta on saatu luettavaks.
Nyt viime viikolla kuitenkin löysin itteni Hullujen Päivien pokkarihyllyltä. Oli oikeestaan aika outo tunne, kun tajusin että missä oon ja mitä teen. Mun mukaan tarttuikin sitten kaks pokkaria, jotka molemmat makso vaan 3,90€ (yht. 7,80). Luulen, että niiden halpa hinta sai mut kiinnostumaan niistä :) haha, ehkä vähän tyhmän kuulosta, mut oikeestaan oon tosi tyytyväinen että ostin ne kirjat.

Ensimmäinen oli Axel Madsenin kirja Coco Chanel. Se on siis Gabriella ”Coco” Chanelin elämänkerta. Se kertoo miten aluksi pennitön orpo Coco Chanel kiipeää Pariisin muodin huipulle yhdeksi suurimmista ja suosituimmista nimistä. Kiinnostuin tästä, koska arvostan todella paljon ihmisiä, jotka omalla työllään taistelee itsensä pohjamudista aivan alansa huipulle. En malta odottaa, että pääsen alottaan tän kirjan !


Toinen kirja olikin sitten taas aivan erilainen. Se on Julia Cameronin Tie luovuuteen. Se sisältää 12 viikkosen harjotusohjelman, joka raivaa negatiivisuudet pois tieltä ja auttaa päästämään luovuuden valloilleen. Siinä lähtökohtana on siis se, että jokanen on pohjimmiltaan luova, mutta luovuus ei vaan aina pääse esiin esim. pelon, epävarmuuden, kateuden tai syyllisyyden vuoks. Vein tän kirjan mun äidin isälle luettavaks, sillä se lukee tosi paljon ja mun mielestä tää kirja on just sellanen sitä kiinnostava. Totta kai aion lukee sen myös itse, heti kun saan ton Cocon alta pois.



Oon myös metsästäny Cecily Von Ziegesarin teosta Gossip Girl – All I Want Is Everything. Sen aion lukea enkun kulttuurikurssilla, jossa jokaisen on luettava jokin kirja englanniksi. Sitä vaan ei löydy mistään! Ja lopulta kaikki paikat läpi käytyäni sain selville, että suomessa ei tällä hetkellä ole yhtäkään painosta sitä kirjaa.. No, tämä tyttö ei siitä lannistunut, vaan tilasin sen netistä. Hopefully in next week it will be MINE! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti