perjantai 17. tammikuuta 2014

Happy for the things I have


Lupailin viime vuoden puolella kertoilla vähän tarkemmin minkälaisia juttuja mun paketit piti sisällään. Aattelin nyt samalla listata sekä ylioppilas-, synttäri- että joululahjoja, nää tapahtumat kun oli niin lähekkäin toisiaan ja vahvasti liitty myös yhteen keskenään.

Kaikenkaikkiaan en hirveesti tykkää luetella saamiani juttuja kenellekkään; siitä tulee ensinnäkin mulle itselleni tosi hölmö olo enkä usko sen kuulijankaan välttyvän sellaselta kyseenalaistukselta. Nää luettelot muodostaa helposti sellasen elvistelymäisen vaikutelman, enkä yleisesti ottaen pidä sellasesta. En luonteenpiirteenä kuin muutenkaan. Tällaselle pienelle oven raottamiselle oli nyt kuitenkin kysyntää, joten päätin sen jossain laajuudessa toteuttaa.

Gifts

Villeroy & Bochin New Wave -sarjaa ostin viime keväänä valmistuneille kavereille lahjaksi ja lopulta tykästyin siihen sen verran paljon, että päädyin itekin toivomaan sitä. Pyysin nimenomaan tarjoiluastioita, sillä kerään jo toisen merkin astiastoa eikä esimerkiks ton sarjan kahvikupit sovi vasenkätisille.

Ensimmäiset kunnon viinilasit, (ei, en laske Ikean viinilaseja oikeiks), sain mun ihanilta tyttösiltä, jotka tiesi paremmin kun hyvin, että mikä oikein on mun makuun. Iittalan Essence -sarjan lasit tuntuu olevan muutenkin nyt huudossa, enkä yhtään ihmettele, onhan toi niiden muoto tosi kaunis. Valkoviinin rakastajalle valkkarilasit valkkaripullon kanssa oli täydellinen ylioppilaslahja.

Olin jo pidemmän aikaa harkinnut uuden läppärin hankkimista. Mulla oli ennestään joku Samsungin kivikautinen miniläppäri, jota en oikeestaan enää ees käyttänyt sen toimintojen rajallisuuden takia. Kotona Applen pöytä Mac:iä jo useemman vuoden käyttäneenä ja iPhonen uskollisena omistajana ei lopulta ollu vaikee valinta toivoo MacBookia. Mun mielestä se on ollu aina vähän turhan suuri toive joululahjaks, mutta monen ihmisen yhteislahjana valmistuneelle se oli kutakuinkin kohtuullinen.

Musta oli myös tosi kiva huomata, että suurin osa mun kavereista oli jaksanu nähdä vaivaa yo-lahjan suhteen ja oli päätyny johonkin muuhun, kun siihen perinteiseen skumppapulloon. Sainkin sen sijaan muutamia ihania lahjakortteja, kirjoja ja sisustusjuttuja, kuten Pentikin kynttiläporoja, joista on todellisuudessakin mulle paljon enemmän iloa. Äitikin oli varmaan kyllästyny mun koko syksyn kestäneeseen lampaantaljojen ihasteluun, kun se synttäriaamuna ihanassa Ikea-kassissa sellasen mulle sänkyyn asti raahas. Haha :)

Jo edellisessä postauksessa näkynyt laukku ja Tory Burchin käsikoru kuoriutu jouluaattona mun paketeista. Hauskinta oli ehkä se, että iskä tuli ihan tosissaan selittään mulle niistä käsikoruista, että kuinka ne on jenkeissä hullussa muodissa ja että se villitys on nyt vasta rantautumassa Eurooppaan. Ömmm, anteeks, mutta mistälähtien mun isä on seurannu asustemuotia taikka sen levinneisyyttä? :D

Poikaystäväkin tavalliseen tapaansa onnistu lahjoissaan. Synttäripaketista löyty ihanat ruskeet nahkanilkkurit, jotka tähän kenkähulluun iski kyllä täysin. Ehkä se on kattellu tässä kun oon kohta viimeset pari talvee käyttäny noita samoja kuluneita mustia nilkkureita, ja ihan vaan vinkkinä hankki nyt uudet... Joululahjaks se oli teettäny mulle itsesuunnittelemansa iPhonen kuoret, joissa oli kuva ja  alla teksti Just Us. Ihana 

Näiden lisäks sain kyllä niitä perinteisiä raaputusarpoja, karkkirasioita ja sukkiakin. Ajattelin kuitenkin, että tällaset vähän erilaisemmat jutut olis ne, mitkä teitäkin enemmän kiinnostaa. Ja ehkä joku sai näistä jopa vähän vinkkiä siihen, mitä nyt tulevan kevään ylioppilaille ja muille valmistuneille kannattais lähtee hankkimaan. Neuvoa siihen saa kyllä myös kysyä! Mitäs te tykkäsitte tällasesta postauksesta?:)

2 kommenttia: